-Terlewat-

Assalamualaikum... hmmm, ari nie dah hari isnin... aku leh lupe smalam hari ibu... waaaaaaaaa, lupeeee... tapi takpe la, aku tetap nak ucapkan... SELAMAT HARI IBU kepada Hasnah Bt Agus... itu name mak aku... mak aku nie penyayang walaupun die nie tegas n slalu marah² aku walaupun bukan salah aku... huhuhu, biase la kan, mak... aku nak tunjuk mak aku kat korang semua...

nie la gambar mak aku ngan aku(alamak, nampak plak perut aku lipat2, lantak la)walaupun mak aku slalu marah² aku, tapi aku tetap syg mak aku... tanpa mak aku, aku rase aku tak jadi mcm skang nie, ade cc sendri, ade bisnes sendri.. semua sbb mak aku... tengkiu mak.. ELLY SAYANG MAK... huhuhu, elly tu name timangan aku... huhuhu...

Aku nak pesan skit kat kawan aku yg masih ade ibu... jgn melawan ckp ibu kite, die lahirkan kite, die jage kite dari kecik sampai besar, so bile kite dah besar, jgn la melawan ckp die, cukup la mase kecik² dulu kite melawan ckp die... ape yg die suruh tu ikut la, buat la... tak susah pun, ingat mase kecik dulu ape kite nak semua die turutkan, ape salah mase kite dah besar nie ape die nak kite turutkan... renungankanlah kawan²ku... jgn sesekali kite buat ibu kite menangis kerana kesedihan, buatkan ibu kite menangis kerana kegembiran...


UNTUK SEMUA SEBAGAI RENUNGAN...

Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari....Mak

Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak

Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....Emakku

Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak

Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"

Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. Mak ingat kat aku

Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon Mak

Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak

Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...
bolehkah kau kirim wang untuk Mak?
Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya........

Tapi kalau Mak sudah tiada..........
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......


Wajib Tonton

Renung²kanlah ape yg telah ibu kite lalui dari kite dlm perut... Jangan sia²kan ibu kita... Adios...
Photobucket

1 Response to "-Terlewat-"

  1. miss hav0c May 9, 2010 at 7:22 PM
    xpe, hari2 pun hari ibu kan..camat ari ibu tuk ibu awak ye

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails